A Volvo Cars 2021-ben rekordértékesítéssel büszkélkedhet, és e siker mellett az elektromos autók iránti kereslet is több, mint 60%-kal nőtt
2021-ben a Volvo Cars világszintű eladásai 5,6%-kal nőttek és elérték a 698 693 db-os értékesítést, ami a folyamatos beszállítói nehézségek ellenére is tovább erősödő népszerűséget mutatja.
A számok a Volvo Cars Recharge családjának egyre nagyobb sikerét is alátámasztják: a plug-in hybrid vagy tisztán elektromos változatokból egy év alatt 63,9%-kal több fogyott, és a teljes értékesítés 27%-át 2021-ben már ezek a modellek tették ki.
Az online értékesített autók száma is jelentősen, 316%-kal nőtt 2020-hoz képest. Ez a növekedés a tisztán elektromos modellek iránti egyre nagyobb érdeklődés és az szélesedő termékportfólió együttes eredménye.
2021 decemberében 64 436 db Volvo modellt helyeztek forgalomba, ez az előző decemberi számhoz képest 18,1%-os csökkenést jelent. A csökkenés alapvetően a folyamatos alkatrészhiánynak, és az emiatt fellépő gyártási és átadási késlekedéseknek a következménye. De eközben a Volvo modellek iránti kereslet intenzív maradt.
A decemberi értékesítés majdnem 40%-át a Recharge modellek tették ki, és ebből 7,4%-kal a tisztán elektromos autók részesedtek. Míg Európában a Recharge modellek aránya a 60%-ot is elérte, addig az Egyesült Államokban közel volt a 30%-hoz az arányuk.
Az Egyesült Államokban tavaly 122 173 db Volvo modellt helyeztek forgalomba, ami 10,9%-os növekedést eredményezett 2020-hoz képest. Decemberben 10 793 új autó talált gazdára.
Kínában 171 676 autót adtak el a Volvo márkakereskedések, ez 3%-kal haladja meg az előző éves számokat. December ebből 14 642 db-bal részesedett.
Európa tavaly 293 471 db eladással zárta az évet, ez 1,8%-os növekedést jelent. A növekedés hátterében a Recharge modellek iránti jelentős érdeklődés állt. Decemberben 28 561 autót értékesítettek a kontinensen.
Világszinten az XC60 2021-ben is a legnépszerűbb modellje volt a márkának 215 635 db autó eladásával (2020: 191 696 db). A második helyen az XC40 végzett összesen 201 037 db értékesítésével (2020: 185 406 db), a dobogó harmadik fokára pedig a legnagyobb XC modell, az XC90 került 108 231 db-os eredménnyel (2020: 92 458 db).
A Volvo Cars a 2020-2021. időszakban
A 2020 júliusa és 2021 júniusa között eltelt 12 hónap során a Volvo Car Group üzemi eredménye 22,5 milliárd svéd korona volt (2019-ben: 14,3 mrd svéd korona). Az időszak árbevétele összesen 292.1 milliárd svéd koronát tett ki (2019: 274,1 mrd svéd korona), miközben a vállalat globális eladásai elérték 773 000 darab gépkocsit.
A Volvo Car Group: céginformációk
A Volvo Cars vállalatot 1927-ben alapították. Ma az egyik legismertebb és legelismertebb autómárka a világon, amely a világ több mint 100 országában szolgálja ki ügyfeleit. A Volvo Cars vállalatot „VOLCAR B” ticker azonosító alatt jegyzik a Nasdaq Stockholm értéktőzsdén.
A Volvo Cars arra törekszik, hogy személyes, fenntartható és biztonságos módon biztosíthassa ügyfeleinek a Mozgás Szabadságát. Ez a szándék tükröződik a vállalat azon célkitűzésében, hogy 2030-ra kizárólag elektromos járműveket gyártson és forgalmazzon, valamint azon vállalásában, hogy szénlábnyomát folyamatosan csökkentve 2040-re elérje a teljes körű klímasemlegességet.
2020 decemberében a Volvo Cars mintegy 40 000 alkalmazottat foglalkoztatott teljes munkaidőben. A Volvo Cars székhelye a svédországi Göteborgban található; a termékfejlesztés, a marketing és az adminisztratív funkciók döntően ugyanitt működnek. A Volvo Cars autógyártó üzemei Göteborgban (Svédország), Gentben (Belgium), Dél-Karolinában (USA), valamint Csengtuban, Tacsingban és Taizhouban (Kína) működnek. A vállalat emellett kutatás-fejlesztési és formatervezési központokat működtet Göteborgban, Camarillóban (USA) és Sanghajban (Kína).