2019. december

Együtt kell tennünk gyermekeink jövőjéért!

Szeptembertől egészen az év végéig a Volvo Galéria Budapest kampányának keretében, minden eladott új és használt autó után egy gyümölcsfa csemetét ültetünk el szakértő segítséggel több budapesti óvoda és általános iskola közösségi udvarán. A projekt ötletének születéséről és a vásárlói fogadtatásról Dankovics Beátával a Volvo Galéria Budapest Marketing vezetőjével beszélgettünk.

Hogyan született meg az Egy Volvo, Egy Fa, Egy jövő kampány ötlete?

Sokat gondolkodunk, hogy felelős vállalatként mit tehetünk a környezetünkért, hogyan csökkenthetjük a levegőben lévő CO2-t, hogyan válhatunk műanyagmentessé. A kampány alapgondolata egy keddi értékesítési meetingen vetődött fel és az ötletelésünk eredménye az lett, hogy minden eladott autónk után ültetünk egy fát egy iskola vagy egy óvoda kertjében, hiszen a gyermekeink jövőjénél nincs fontosabb. Talán, ha a gyerekek, akik részt vesznek ezeknek a fáknak az ültetésében kapnak egy olyan szemléletet, amivel felelősségteljes felnőtté válnak.

Mennyire volt nehéz megtalálni azokat az iskolákat, óvodákat, akikkel együtt lehet működni ebben a kezdeményezésben?

Szerencsére majdnem mindenki partner volt ebben. Mi elsősorban a bemutatótermünk környékén lévő iskolákat és óvodákat kerestük meg ezzel, mert Budapesten jelentősen kevesebb a zöldterület, mint egy vidéki intézménynél. Személyesen is kint voltam egy faültetésénél és jó volt látni, hogy a gyerekek és a pedagógusok is milyen lelkesedéssel fogadtak minket. Az új GDPR szabályozás miatt nyilatkoztatnunk kellett a szülőket, hogy a gyerekek szerepelhetnek-e a kampányt népszerűsítő videóban és szinte kivétel nélkül partnerek voltak benne.

A promócióból az derül ki, hogy a fákat szakértői segítséggel ültetitek el. Mit is jelent ez pontosan és milyen fák kerültek az udvarokra?

Mivel iskolák és óvodák udvarára ültettünk, ezért kézenfekvő volt, hogy gyümölcsfák kerüljenek oda, hogy később a gyerekek élvezhessék is a fák termését. A gyümölcsfák munkaigényesek, de szerencsére a kiválasztott iskoláknak és óvodáknak van kertészük vagy karbantartójuk, így lesz, aki gondját viseli majd a facsemetéknek. Szakértői segítség alatt pedig azt értjük, hogy mivel mi az autók világában élünk, nem értünk az faültetéséhez, ezért kerestünk egy olyan kertészetet, akik gyakorlott munkatársaik segítségével, profin elültették a fákat.  

Milyen visszajelzések érkeztek a vásárlóktól, mikor megtudták, hogy ők is hozzájárulnak az autó megvételével, ehhez a jó ügyhöz?

Kampányunkkal nagyon sok embert értünk el, és egyértelműen pozitív volt a fogadtatás. Minden ügyfelet tájékoztattunk mikor aláírta a szerződését, hogy vásárlával párhuzamosan egy fát is ültetünk. Az autó átvételekor a vásárlóknak egy pici matricát adtunk, amit kirakhattak a hátsó ablakra, jelezve, hogy ők is részesei ennek a „jó ügy”-nek. Volt olyan ügyfél, aki megkért minket, hogy autója után ne csupán 1 fát ültessünk, ő többet szeretne és ennek szívesen kifizeti a felárát is.