2019. november

A Volvo Galéria Budapestnek fontosak a jó ügyek… – Nagy Jánossal beszélgettünk

Az elmúlt években több figyelemfelkeltő kampányban is részt vett a Volvo Galéria Budapest. Tavaly a Movember kampányban a prosztatarák elleni harc volt középpontban idén a mellrák elleni kampányon volt a hangsúly, de ezek mellett a klímaváltozás elleni küzdelemből is kivette részét a cég az „Egy Volvo Egy Fa Egy Jövő” kezdeményezéssel. Az elmúlt évek szerepvállalásairól, a cég munkájáról és a jövő elképzeléseiről a cég ügyvezető igazgatójával, Nagy Jánossal beszélgettünk.

Miért fontos a Volvo Galéria Budapest számára a társadalmi szerepvállalás?

Napjainkban nagyon előtérbe került a társadalmi szerepvállalás és az egész Volvo filozófiája elér ide kicsiben is hozzánk és az ittlévő dolgozók is ugyan ezt a szemléletet képviselik, amit a márka. Így nemcsak a márkának fontosak a jó ügyek, de a kollégáinknak is.  

Az elmúlt egy évben részt vett a cég a prosztata rák elleni kampányban, a mellrák elleni kampányban és indított egy faültetési projektet. A munkatársak mennyire vállaltak aktív szerepet ezekben?

Lényegesen nagyobb nálunk a bevállalási kedv más cégekhez képest. Egy érdekes adat, hogy a társadalmi szerepvállalás részeként részt vettünk egy céges közös véradásban, ahol a dolgozóknak több, mint a 60% részt vállalt és a véradó szervezet elismerően nyilatkozott, hogy ők ilyet még nem láttak, úgyhogy úgy gondolom itt minden kollégában a Volvo szív és az együtt tevés dolgozik. 

Nagy János – A Volvo Galéria Budapest ügyvezető igazgatója

A szalonba belépve mindig kellemes családias a légkör. Minek köszönhető ez?

Gyakorlatilag olyanok vagyunk, mint egy nagy család. Mindenki ismer mindenkit. Itt nincs úgymond fölé vagy alá rendeltség. Mindenki mindenkinek a barátja sokan még a szabadidejüket is együtt töltik. Ez gyakorlatilag itt mindannyiunknak a második családja.

Mi az elmúlt évek projektjei közül a személyes kedvenced?

Nekem a Movember tetszett megmondom őszintén. Aki esetleg nem hallott róla: azt csináltuk, hogy bajuszt növesztettünk a Movember nevű szervezet kezdeményezése alapján. Gyakorlatilag minden férfi kolléga arcszőrt viselt és ezzel egy új arcát mutatta meg a másiknak. 


A Volvo elsőként hívta fel a figyelmet arra, hogy a nők anatómiájukból fakadóan másképp reagálnak egy-egy balesetnél ezért más biztonsági óvintézkedésekre is van szükségük. Milyen újdonságokat foglal még magába az úgynevezett E.V.A projekt?

A Volvo észrevette, hogy minden gyártó más-más, de férfi tesztbábukat használt a törésteszteknél és mivel a nők testfelépítése különbözik a férfiakétól, ezért bizonyos ütközéseknél más típusú sérüléseket szereznek. Ezért a Volvo olyan teszteket végzett el, ahol női és gyerek bábukat használt és a vizsgálat eredményeit nyilvánosságra hozta, annak érdekében, hogy az autógyártók a jövőben jobban figyeljenek a nők biztonságára is.

A klímavédelmet a svéd márka is előtérbe helyezte. Milyen lépéseket tesz a Volvo a fenntartható jövő érdekében?

A termék a legfontosabb. A Volvo víziója szerint 2025-re már az eladott autóink legalább fele tiszta elektromos hajtású lesz. A közeli jövőben, már 2020-ra az eladott autók 22%-a hybrid hajtású lesz. Illetve nem csak maga a termék, hanem az előállítás során is figyelünk erre. A Svédországi gyár 3 éven belül teljesen öko semlegessé fog válni. 2022-re a felhasznált anyagok 40%-a újrahasznosított műanyagokból fog bekerülni az autóinkba. A szalonjainkban pedig szeretnénk elérni a teljes műanyagpalack- és papírmentességet.